دو لیوان آرد سمولینا را در ظرف می‌ریزیم. یک چهارم قاشق چای خوری نمک، به همین مقدار وانیل و نصف قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر و نصف لیوان شکر و یک لیوان ماست یا شیر و کمی روغن نیز در ظرف می‌ریزیم. خوب آن را هم می‌زنیم تا خمیر شود. درب ظرف را می‌بندیم و آن را چند ساعتی در یخچال قرار می‌دهیم.

بعد از گذشت چند ساعت آن را از یخچال درآورده مایع کیک را خوب هم می‌زنیم. سپس کف سینی را روغن می‌مالیم و مایع کیک را به طور کامل و یکنواخت در سینی پهن می‌کنیم. می‌توان با چاقو مایع کیک را به تکه‌های مناسب برش زد و از خلال بادام برای تزئین استفاده کرد. روی هر تکه چند خلال بادام بریزید و با قاشق آن را فشار دهید تا در خمیر کیک فرو رود. سپس ظرف را در فری که با دمای 180 درجه از 10 دقیقه‌ی قبل روشن و گرم شده است به مدت 20 دقیقه قرار دهید. البته می‌توانید مدام کیک را تحت نظر داشته باشید و چنانچه به پخت دلخواه رسیده بود فر را خاموش کنید.

برای درست کردن شربت کیک، همزمان با مرحله‌ی بالا یک لیوان شکر و یک لیوان آب را در ظرفریخته و روی شعله بگذارید تا بجوش بیاید سپس قدری گلاب در ظرف بریزید و هنگامی که دوباره به جوش افتاد شعله را خاموش کنید.

وقتی کیک را از فر در آوردید شربت را با حوصله روی تمام سطح کیک بریزید و منتظر شوید تا کامل به خورد کیک برود.

نوشته شده در: 1403-02-08 (2 هفته 4 روز 10 ساعت پیش)

من محسن هستم؛ برنامه‌نویس PHP و Laravel و Zend Framework و پایتون و فلسک، ولی بیشتر تمرکزم روی لاراول است. این سایت را اولین بار با فلسک نوشتم ولی بعد تصمیم گرفتم آن را با لاراول نیز پیاده‌سازی کنم. هم نسخه‌ی فسلک و هم نسخه‌ی لاراول را می‌توانید روی گیت‌هابم پیدا و دانلود کنید.

برای ارتباط با من یا در همین سایت کامنت بگذارید و یا به dokaj.ir(at)gmail.com ایمیل بزنید.

پست قبلی: کیک ساده
پست بعدی: ژله

در مورد این مطلب یادداشتی بنویسید.