قدری سویا در ظرف می‌ریزیم و یک پیمانه نمک به آن می‌افزائیم. کمی زردچوبه نیز در ظرف می‌ریزیم تا بوی سویا را بگیرد. روی آن آب ریخته و می‌گذاریم قدری بماند سپس آب ظرف را خالی می‌کنیم.

پیاز را خرد کرده و قدری به آن نمک می‌زنیم و سرخ می‌کنیم. به آن فلفل سیاه و زردچوبه و رب می زنیم و سویای خیسانده شده را نیز به آن اضافه می‌کنیم و خوب تفت می‌دهیم. سپس روی آن آب می‌ریزیم و وقتی جوش آمد ظرف را از سر شعله بر‌می داریم. مایع ماکارونی ما آماده است.

یک سیب زمینی را شسته، پوست کنده و برای ته دیگ ورقه ورقه می‌کنیم.

قابلمه را پر آب می‌کنیم و در آن نمک می‌ریزیم و روی شعله می‌گذاریم تا جوش بیاید. وقتی آب جوش آمد ماکارونی را در قابلمه خرد می‌کنیم و آن را هم می‌زنیم تا به هم نچسبد. درب قابلمه را نباید بگذاریم. هشت دقیقه منتظر می‌شویم و بعد بررسی می‌کنیم که آیا پخته است یا نه. بعد قابلمه را از اجاق برداشته و در آبکش واژگون می‌کنیم. قابلمه‌ی خالی را روی اجاق می‌گذاریم و کف آن روغن می‌ریزیم و سیب‌زمینی‌های ورقه شده را کف آن می‌چینیم و بعد ماکارونی را از آبکش در قابلمه خالی می‌کنیم و سپس مایع ماکارونی را ریخته و بعد دم می‌کنیم.

وقتی بخار از دم‌کنی بیرون زد شعله را کم می‌کنیم و نیم ساعت صبر می‌کنیم تا خوب دم بکشد.

نوشته شده در: 1403-02-08 (2 هفته 5 روز 3 ساعت پیش)

من محسن هستم؛ برنامه‌نویس PHP و Laravel و Zend Framework و پایتون و فلسک، ولی بیشتر تمرکزم روی لاراول است. این سایت را اولین بار با فلسک نوشتم ولی بعد تصمیم گرفتم آن را با لاراول نیز پیاده‌سازی کنم. هم نسخه‌ی فسلک و هم نسخه‌ی لاراول را می‌توانید روی گیت‌هابم پیدا و دانلود کنید.

برای ارتباط با من یا در همین سایت کامنت بگذارید و یا به dokaj.ir(at)gmail.com ایمیل بزنید.

پست قبلی: مغزآب

در مورد این مطلب یادداشتی بنویسید.