پیاز داغ درست می‌کنیم و بعد به آن فلفل و زردچوبه می‌زنیم و تفت می‌دهیم. سپس نیم کیلو گردوی چرخ شده شده به آن اضافه می‌کنیم. اگر گردو یخ زده است قدری آب جوش رویش می‌ریزیم و با کفگیر خُرد و تکه تکه‌اش می‌کنیم و تفت می‌دهیم. بعد تکه‌ای مرغ (ران یا سینه) در قابلمه می‌اندازیم و روی محتویات را با آب پر می‌کنیم و منتظر می‌مانیم تا بجوشد. باید حواسمان جمع باشد که مرتب هم بزنیم تا سر نرود. وقتی جوشید در قابلمه را می‌گذاریم تا دو ساعت بپزد.

اواسط پخت رب انار را با قدری آب لیمو و شکر مخلوط می‌کنیم و هم می‌زنیم و مزه می‌کنیم. در صورت رضایت آن را در قابلمه می‌ریزیم و صبر می‌کنیم تا همه چیز خوب بپزد و اب قابلمه پایین برود.

وقتی مرغ خوب پخت آن را از قابلمه بیرون می‌آوریم و با کفگیر یا قاشق ریش ریش می‌کنیم و سپس دوباره آن را به قابلمه برمی‌گردانیم و خوب هم می‌زنیم.

حالا مداوما باید محتویات قابلمه را هم بزنیم و منتظر شویم که آب قابلمه پایین برود و خورشت خودش را بگیرد. هر چه بیشتر هم بزنیم بیشتر روغن غذا در می‌آید و بهتر می‌شود.

در آخرین مرحله‌ی پخت در قابله یا قالب یخ می‌اندازیم تا آب سرد می‌ریزیم تا به آن شوک حرارتی بدهیم و روغن غذا بیرون بریزد. مقدار آن باید طوری باشد که قابلمه از جوش بیفتد. سپس دوباره در قابلمه را می‌بندیم تا دوباره جوش بیاید.

در آخر شعله را کم می‌کنیم تا نجوشد و فقط جا بیفتد.

نوشته شده در: 1403-02-08 (2 هفته 4 روز 12 ساعت پیش)

من محسن هستم؛ برنامه‌نویس PHP و Laravel و Zend Framework و پایتون و فلسک، ولی بیشتر تمرکزم روی لاراول است. این سایت را اولین بار با فلسک نوشتم ولی بعد تصمیم گرفتم آن را با لاراول نیز پیاده‌سازی کنم. هم نسخه‌ی فسلک و هم نسخه‌ی لاراول را می‌توانید روی گیت‌هابم پیدا و دانلود کنید.

برای ارتباط با من یا در همین سایت کامنت بگذارید و یا به dokaj.ir(at)gmail.com ایمیل بزنید.

پست قبلی: استامبولی پلو
پست بعدی: مغزآب

در مورد این مطلب یادداشتی بنویسید.