دو عدد بادمجان را پوست کنده و می‌شوییم و از وسط نصف می‌کنیم و نمک سود می‌کنیم و می‌گذاریم نیم ساعت بماند و سپس در روغن سرخ می‌کنیم.

بعد پیاز داغ درست می‌کنیم. بعد نمک و فلفل و زردچوبه و نعنای خشک به آن می‌افزائیم و هم می‌زنیم. بعد بادمجان را اضافه می‌کنیم و یک مقدار آب روی غذا می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم غذا نیم ساعت چهل دقیقه و یا حتی بیشتر بپزد. هر باز که در قابلمه را باز کردیم قدری از بادمجان را با کفگیر له می‌کنیم و غذا را خوب هم می‌زنیم. مشخصه‌ی پخت غذا این است که آب غذا کاملا پایین رفته و جمع شده باشد و بادمجان پخته و کاملا له شده و مواد آن کاملا با هم مخلوط شده باشد. آب باید تا جایی جمع شده باشد که احتمال ته گرفتن غذا برود. اگر غذا نپخته بود و آب غذا پایین رفته بود کمی آب جوش به آن اضافه می‌کنیم. بعد از پخت به غذا یک قاشق کشک اضافه می‌کنیم و خوب هم می زنیم. دو دقیقه بعد شعله را خاموش می‌کنیم.

نوشته شده در: 1403-02-08 (2 هفته 4 روز 9 ساعت پیش)

من محسن هستم؛ برنامه‌نویس PHP و Laravel و Zend Framework و پایتون و فلسک، ولی بیشتر تمرکزم روی لاراول است. این سایت را اولین بار با فلسک نوشتم ولی بعد تصمیم گرفتم آن را با لاراول نیز پیاده‌سازی کنم. هم نسخه‌ی فسلک و هم نسخه‌ی لاراول را می‌توانید روی گیت‌هابم پیدا و دانلود کنید.

برای ارتباط با من یا در همین سایت کامنت بگذارید و یا به dokaj.ir(at)gmail.com ایمیل بزنید.

پست بعدی: فلافل

در مورد این مطلب یادداشتی بنویسید.