مسائل زیادی هست که حل کردنشون زمان زیادی ازمون می‌گیره و بعد بلافاصله نه تنها راه حل رو فراموش می‌کنیم بلکه اصلا به خاطر نمی‌آریم که چنان مسئله‌ای هم وجود داشته. نتیجه این که کمی بعد دوباره همون مشکل رخ میده و همون پروسه‌ی زمانبر حل مساله باید تکرار بشه.

توی این پست که به مرور تکمیلش می‌کنم مسائلی رو می‌نویسم که حل کردنشون زمان زیادی ازم گرفته و واقعا میل ندارم که دوباره تکرارش کنم. موضوعات ساده‌ای که نیاز به پست اختصاصی ندارن و بعضی‌هاشون چنان ساده و دم دستی هستند که ممکنه مضحک به نظر برسن. این پست بیشتر جنبه‌ی شخصی داره ولی شاید خواندنش برای شما هم مفید باشه.

شروع کنیم!


وقتی پروژه‌ی فلسک رو روی سایتم راه انداختم متوجه شدم که موقع ثبت پست جدید Internal server error می‌دهد.

یک بار این موضوع رو حل کرده بودم ولی بار دوم که دوباره به همین مشکل برخوردم انگار که هیچ سابقه‌ای از راه حل در مغزم نبود. نهایتا مشکل رو پیدا کردم. دیتابیس ساخته شده یونیکد نبود و خطا به خاطر کاراکتر‌های فارسی بود که نمی‌تونست در دیتابیس ذخیره بشه. کل جدول‌های دیتابیس رو حذف کردم و بعد charset بانک داده رو به utf8mb4_unicode_ci تغییر دادم و بعد دوباره دستور flask db upgrade رو اجرا کردم.

ویرایش message آخرین کامیت انجام شده:

$ git commit --amend

درون یک ویرایشگر متن پیام ثبت شده برای آخرین کامیت را نشان می‌دهد. بعد از ویرایش و ذخیره‌ی پیام جدید از ویرایشگر خارج شوید.

نوشته شده در: 1402-01-16 (1 سال 3 هفته 3 روز پیش)

من محسن هستم؛ برنامه‌نویس PHP و Laravel و Zend Framework و پایتون و فلسک، ولی بیشتر تمرکزم روی لاراول است. این سایت را اولین بار با فلسک نوشتم ولی بعد تصمیم گرفتم آن را با لاراول نیز پیاده‌سازی کنم. هم نسخه‌ی فسلک و هم نسخه‌ی لاراول را می‌توانید روی گیت‌هابم پیدا و دانلود کنید.

برای ارتباط با من یا در همین سایت کامنت بگذارید و یا به dokaj.ir(at)gmail.com ایمیل بزنید.

پست قبلی: اولین پست
پست بعدی: در مورد pip

در مورد این مطلب یادداشتی بنویسید.