دو عدد سیب زمینی را خلال می‌کنیم. کف ماهیتابه را روغن می‌ریزیم و سیب‌زمینی‌ها را در آن ریخته قدری نمک به آن می‌زنیم و در روغن سرخ می‌کنیم. ابتدای کار خلال‌ها را خوب در روغن بغلتانید تا همه‌ی آن‌ها روغنی شوند. وقتی که قدری خلال‌ها پختند زیاد با شدت آنها را هم نزنید چون می‌شکنند. بعد از سرخ شدن آن را کنار می‌گذاریم. موقع سرو غذا روی هر بشقاب قدری از این سیب‌زمینی می‌ریزیم.

بادمجانها یا کدوها را پوست می‌کنیم و با چاقو از وسط نصف می‌کنیم و در همان روغن سیب‌زمینی سرخ کرده آن را سرخ می‌کنیم. بعد از سرخ کردن آن را هم کنار می‌گذاریم.

پیاز را پوست می‌کنیم و خرد می کنیم و چند تکه فلفل دلمه‌ای هم خرد کرده و به پیاز می‌افزائیم. رویش کمی نمک می‌ریزیم و خوب سرخ می‌کنیم. همان پیاز داغ معمول خودمان. بعد از آن زردچوبه و فلفل سیاه و چند عدد گوچه‌فرنگی شش هفت تکه شده به آن می‌افزاییم و اجازه می‌دهیم کمی گوجه‌ها نرم شوند. سپس به اندازه‌ی موردنیاز آب جوش به غذا اضافه می‌کنیم و کدو یا بادمجان‌های سرخ شده را هم در غذا می‌ریزیم. کمی که غذا به جوش افتاد زیر شعله را کم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم نیم ساعتی روی شعله‌ی کم باشد تا خوب جا بیفتد.

نوشته شده در: 1403-02-08 (2 هفته 4 روز 20 ساعت پیش)

من محسن هستم؛ برنامه‌نویس PHP و Laravel و Zend Framework و پایتون و فلسک، ولی بیشتر تمرکزم روی لاراول است. این سایت را اولین بار با فلسک نوشتم ولی بعد تصمیم گرفتم آن را با لاراول نیز پیاده‌سازی کنم. هم نسخه‌ی فسلک و هم نسخه‌ی لاراول را می‌توانید روی گیت‌هابم پیدا و دانلود کنید.

برای ارتباط با من یا در همین سایت کامنت بگذارید و یا به dokaj.ir(at)gmail.com ایمیل بزنید.

پست قبلی: خورش قیمه
پست بعدی: آبگوشت مرغ

در مورد این مطلب یادداشتی بنویسید.