نمی‌دونم اینجا خواهم نوشت یا مثل خیلی کارهای دیگه‌ای که شروع کرده یا شروع نکرده رهاشون کردم اینجا رو هم بی‌خیال می‌شم. به هر حال این اولین پست من در اینجاست و اگر آخرین پست هم باشد پست اول بودن این پست نفی نمی‌شود!

چند وقت پیش نشستم به خواندن پایتون و بعد خیلی زود کتابی در مورد فلسک پیدا کردم و آن را هم نه کامل ولی بیش از هشتاد درصدش را خوندم. نتیجه شد این سیستم مدیریت محتوایی که الان دارم در آن می‌نویسم. امکانات زیادی نداره ولی خیلی هم بی امکانات نیست.

قابلیت کامنت‌های تو در تو را برایش نوشتم و مدیریت تگ‌ها و امکان مدیریت لینک‌ها، چیزی که قدیم بهش لینکدونی می‌گفتن. از همه مهمتر برای خودم این که امکان انتساب پست به یک زبان خاص را برایش نوشتم. این طوری می‌توانم به تعداد زبان‌های تعریف شده صفحه‌ی ابتدایی داشته باشم و در هر صفحه متناسب با زبان انتخاب شده، پست‌های آن زبان را نمایش دهم. کمی هم روی امکان ‌‌I18N کار کردم و باید وقت بگذارم و پیام‌ها و String های سایت را به حداقل سه زبان انگلیسی و فارسی و اسپانیایی ترجمه کنم.

چیز بدی نشده. لاراول و مخصوصا Zend Framework (که هر چیزی در زندگیم دارم را از آنها دارم) را کنار میگذارم و از پایتون و دنیای زیبایش خواهم نوشت.


به روزرسانی سه شنبه 8 فروردین 1402

ترجمه‌ی سایت در سه زبان فارسی، انگلیسی و اسپانیایی انجام شد. ظاهر سایت نسبتا بهتر شده است. بعضی ریزه‌کاری‌ها مانده است ولی مانع از کار نیست.


به روزرسانی اردیبهشت 1403

سایت را با لاراول بازنویسی کردم. اپلیکشین این سایت دیگر فلسک نیست!

نوشته شده در: 1401-12-29 (1 سال 1 ماه 1 هفته پیش)

من محسن هستم؛ برنامه‌نویس PHP و Laravel و Zend Framework و پایتون و فلسک، ولی بیشتر تمرکزم روی لاراول است. این سایت را اولین بار با فلسک نوشتم ولی بعد تصمیم گرفتم آن را با لاراول نیز پیاده‌سازی کنم. هم نسخه‌ی فسلک و هم نسخه‌ی لاراول را می‌توانید روی گیت‌هابم پیدا و دانلود کنید.

برای ارتباط با من یا در همین سایت کامنت بگذارید و یا به dokaj.ir(at)gmail.com ایمیل بزنید.

در مورد این مطلب یادداشتی بنویسید.