شب قبلش لوبیا چیتی و نخود را پاک کرده و در آب خیس می‌کنیم.

حبوباتمان را غیر از عدس باید از قبل پخته باشیم لذا لوبیا و نخود خیس شده‌ی شب قبل را با هم مخلوط کرده و به آن آب می‌افزاییم و می‌پزیم.

اگر سبزی تازه داریم آن را آماده می‌کنیم در غیر این صورت قدری سبزی خشک را در آب می‌خیسانیم و می‌گذاریم برای مدتی همانطور در آب بماند.

قدری عدس پاک می‌کنیم و چند بار آن را می‌شوییم.

اول پیاز داغ درست می‌کنیم. پیاز را خرد می‌کنیم و به آن نمک می‌زنیم. در مورد آش رشته چند عدس سیر را هم به صورت درست در پیازهای خرد شده می‌اندازیم ولی آن را خرد نمی‌کنیم . سپس ترکیب آماده شده را در روغن تفت می‌دهیم.

بعد از سرخ کردن پیاز به آن نعناع و زردچوبه و فلفل می‌زنیم و سبزی تازه یا سبزی خیسانده شده و عدس و لوبیا و نخود پخته شده را به آن می‌افزاییم و روی آن آب جوش ریخته و می‌گذاریم یک و نیم یا دو ساعت بپزد.

بعد از پختن محتویات بالا به آن رشته می‌افزاییم و اجازه می‌دهیم پنج دقیقه با رشته بپزد، سپس زیر اجاق را خاموش کرده و دو یا سه بار هر ده دقیقه آن را هم میزنیم. اگر رشته با شعله بپزد وا می‌رود.

بعد از مدتی کشک را در پیاله‌ای می‌ریزیم و از آب آش روی آن میریزیم و آن را هم می‌زنیم تا رقیق شود سپس مایع حاصل را به آش رشته می‌افزاییم.

نوشته شده در: 1403-02-08 (2 هفته 4 روز 10 ساعت پیش)

من محسن هستم؛ برنامه‌نویس PHP و Laravel و Zend Framework و پایتون و فلسک، ولی بیشتر تمرکزم روی لاراول است. این سایت را اولین بار با فلسک نوشتم ولی بعد تصمیم گرفتم آن را با لاراول نیز پیاده‌سازی کنم. هم نسخه‌ی فسلک و هم نسخه‌ی لاراول را می‌توانید روی گیت‌هابم پیدا و دانلود کنید.

برای ارتباط با من یا در همین سایت کامنت بگذارید و یا به dokaj.ir(at)gmail.com ایمیل بزنید.

پست قبلی: خوراک عدس
پست بعدی: استامبولی پلو

در مورد این مطلب یادداشتی بنویسید.